Τελικές-Επαναληπτικές Εξετάσεις Ε.Α.Π.

Ιούνιος-Ιούλιος 2020

0
Προπτυχιακοί & μεταπτυχιακοί φοιτητές
0
Γραπτές εξετάσεις
0
Μέση βαθμολογία

Το ζήτημα

Αγαπητοί φοιτητές καλησπέρα σας. Η φετινή μέθοδος εξέτασης των θεματικών ενότητων που έχετε επιλέξει, όπως ήδη γνωρίζετε θα είναι διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές. Το γεγονός αυτό προκαλεί σε αρκετούς από εσάς άγχος, αφενός διότι οι εξετάσεις είναι εξ ορισμού μια απαιτητική διαδικασία κι αφετέρου διότι οι καθηγητές κι ο ίδιος ο οργανισμός σας ενημερώνουν με γρίφους. Παρακάτω θα σας εξηγήσω αναλυτικά με ποιον τρόπο θα εξεταστείτε και τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την προετοιμασία που καταβάλλετε. Το κείμενο έχει ως βάση τους φοιτητές του τμήματος της ΔΕΟ, όμως σε ένα μεγάλο ποσοστό καλύπτει και τα υπόλοιπα τμήματα σπουδών του ΕΑΠ. Το χωρίζω σε 3 ενότητες: τη μέθοδο εξέτασης, τις προτάσεις μου και τις συμβουλές αποφυγής.

Η μέθοδος

Με βάση τα δεδομένα που υφίστανται στις 21/05 και τα οποία κρίνω ως τελικά, θα εξεταστείτε στις ενότητες σας με δύο διαφορετικούς τρόπους:

  1. Στις ενότητες ΔΕΟ-10, ΔΕΟ-11, ΔΕΟ-13, ΔΕΟ-23, ΔΕΟ-24, ΔΕΟ-31, ΔΕΟ-33, ΔΕΟ-40 και ΔΕΟ-41 θα λάβετε τα θέματα σας από το study και θα έχουν τη μορφή μίνι εργασίας. Αυτό σημαίνει σημαντικά λιγότερες λέξεις για τις θεωρητικές ενότητες και απλούστερες ασκήσεις για τις μαθηματικές. Θα έχετε τη δυνατότητα να συμβουλευτείτε σημειώσεις και βιβλία, όμως λάβετε υπόψιν πως τα θέματα θα βασίζονται σε υποδείγματα εργασίας (case studies). Αυτό στην πράξη σημαίνει πως θα χρειαστεί να κατανοήσετε την ύλη κι όχι να τη μεταφέρετε αυτούσια στο γραπτό. Δεν πρόκειται να ελεγχθείτε μέσω κάμερας, όμως υπάρχει η πιθανότητα να λάβετε διαφορετικά θέματα κατά ομάδες, καθώς και να κληθείτε δειγματοληπτικά μέσω του φοιτητικού λογαριασμού σας στο Skype for Business. Θα έχετε στη διάθεση σας 3 περίπου ώρες.
  2. Στις ενότητες ΔΕΟ-25, ΔΕΟ-34 και ΔΕΟ-45 η εξέταση θα γίνει μέσω του συστήματος Moodle,  το οποίο και θα σας παρέχει quiz ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής χωρίς αρνητική βαθμολόγηση. Θα σας δίνεται μία ερώτηση ανά σελίδα και θα μπορείτε να πλοηγηθείτε προς τις επόμενες και τις προηγούμενες, σε χρονικό διάστημα μίας ώρας. Δεν θα ελεγχθείτε μέσω κάμερας, ούτε θα εξεταστείτε σε πλήρη οθόνη (fullscreen). Οι ερωτήσεις σας θα επιλέγονται από μια “δεξαμενή”, ώστε να μην λάβετε τις ίδιες με εκείνες των συμφοιτητών σας.

Τι να κάνετε

Τα παραπάνω δεδομένα σας φαίνονται νέα και δικαίως, όμως λάβετε υπόψιν σας πως οι καθηγητές το γνωρίζουν και θα προσαρμόσουν τις απαιτήσεις τους ανάλογα. Εσείς θα χρειαστεί να οργανωθείτε λίγο διαφορετικά απ’ ότι συνήθως:

  • Εντοπίστε τα πιο σημαντικά σημεία της ύλης και μελετήστε τα πριν λάβετε τα θέματα. Δεν θα έχετε τον χρόνο να κατανοήσετε και να γράψετε ταυτόχρονα υπό την πίεση του χρόνου.
  • Φροντίστε να βρίσκεστε σε έναν ήσυχο χώρο, για δική σας διευκόλυνση κι όχι γιατί θα ελεγχθείτε και κλείστε τα τηλέφωνά σας.
  • Συνδεθείτε στην εφαρμογή Skype for Business από το κινητό σας. Πρόκειται για διαδικασία που θα σας κοστίσει max 10 λεπτά και θα σας καλύψει σε περίπτωση που σας ζητηθεί να ταυτοποιήσετε την παρουσία σας.
  • Προετοιμάστε ένα αρχείο Word, αλλά κι ένα αρχείο Excel εάν γράφετε μαθηματική ενότητα. Το πρώτο θα περιέχει τις απαντήσεις που θα στείλετε και το δεύτερο τους υπολογισμούς που θα πραγματοποιήσετε.
  • Προπονηθείτε στη συγγραφή κειμένου και τη χρήση συναρτήσεων του Excel. Είναι προαιρετικό, αλλά με 2-3 ώρες δοκιμών θα βελτιώσετε κατά πολύ τους χρόνους των απαντήσεων σας.
  • Αντισταθείτε στον πειρασμό και γράψτε μόνοι σας. Ακολουθούν οι σημαντικότεροι λόγοι για να το κάνετε.

Τι να μην κάνετε

Οι καθηγητές και το προσωπικό του ΕΑΠ δεν έχουν προετοιμαστεί για ηλεκτρονική εποπτεία (online proctoring), κάτι το οποίο ακούγεται πολύ ελκυστικό για τους φοιτητές. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, έχουν λάβει τα δύο πιο ουσιαστικά μέτρα: τη χρήση θεμάτων κριτικής σκέψης και την επιβολή χρονικού περιορισμού στην υποβολή των απαντήσεων. Οπότε αποφύγετε:

  • Να κανονίσετε με συμφοιτητές σας να απαντήσετε μαζί τα θέματα. Όπως και στην αντιγραφή εντός ενός εξεταστικού κέντρου, με αυτόν τον τρόπο παραδίδετε την επιτύχια του γραπτού σας σε κάποιον άλλον και στη συνέχεια ποντάρετε αν πετύχατε τον κατάλληλο. Εμπιστευτείτε τον εαυτό σας και θα εκπλαγείτε ευχάριστα.
  • Να συμφωνήσετε με κοντινούς σας ανθρώπους να βρίσκονται μαζί σας και να ψάχνετε μαζί τις απαντήσεις. Το πρόβλημα εδώ δεν είναι το “ψάχνω”, αλλά το “μαζί” που είναι πιο πιθανόν να σας στοιχίσει χρονικά από ότι το αντίθετο. Η οργάνωση της ύλης θα σας φανεί πιο χρήσιμη.
  • Να ζητήσετε από το Χ φροντιστήριο να σας προετοιμάσει το γραπτό. Όσο γνωστό κι αν είναι το φροντιστήριο που θα απευθυνθείτε, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει την απόδοση του κάθε συνεργάτη του σε μια νέα μέθοδο εξέτασης.
  • Να ζητήσετε από τον Υ, συστημένο κι “έμπειρο” καθηγητή να αναλάβει προσωπικά να σας βοηθήσει.Μια συγκυρία σαν την τωρινή αποτελεί πιθανή ευκαιρία για κάποιους να μαζέψουν όσα περισσότερα γραπτά μπορέσουν, εις βάρος της επιτυχίας σας.
  • Να κάνετε αντιγραφή αυτούσιων κομματιών από το βιβλίο ή το διαδίκτυο. Θυμηθείτε πως δεν έχετε τη δυνατότητα βιβλιογραφικών αναφορών, συνεπώς ότι μεταφέρετε από άλλη πηγή συνιστά αυτόματα λογοκλοπή.

Εν κατακλείδι

Οι εξετάσεις σας θα γίνουν με ρεαλιστικό τρόπο. Το μόνο “λάθος” βρίσκεται στην έλλειψη διευκρινήσεων εκ μέρους των καθηγητών και των συντονιστών σας, οι οποίοι όμως συχνά δεν είναι γνώστες της τεχνολογικής προόδου και κυρίως δεν ενημερώνονται από τη Διοίκηση του τμήματος, με ευθύνη της τελευταίας. Προσπάθησα -βάσει των γνώσεων και της εμπειρίας μου- να σας μεταφέρω μια εικόνα της εξέτασής σας. Δεν θα ελεγχθεί αυστηρά, ίσως και καθόλου. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως η συνεργασία δεν θα αποτελέσει έξυπνη πρακτική για όσους τη δοκιμάσουν. Ο καλύτερος σας συνεργάτης είναι ο προετοιμασμένος σας εαυτός!

Με εκτίμηση, Διονύσης.