ΕΑΠ | ΔΕΟ 23 - Μάρκετινγκ
Ακαδημαϊκό έτος 2024/25
Η εκφώνηση της 1ης εργασίας για το ακαδημαϊκό έτος 2024/25 δεν έχει ακόμη ληφθεί. Αν επιθυμείτε να ξεκινήσουμε τη δημιουργία υποδείγματος ή ατομικής εργασίας, μπορείτε να μας τη στείλετε μέσω της πλατφόρμας επικοινωνίας μας εδώ.
Ακαδημαϊκό έτος 2023/24
Το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης αναλύεται στις ενότητες 3.5-3.9 (Perreault et al, 2022), ενώ η κατάλληλη στρατηγική προώθησης εξαρτάται από το στάδιο του κύκλου ζωής στο οποίο βρίσκεται το προϊόν σύμφωνα με την ενότητα 13.8.
Σχετικά με το μείγμα Μάρκετινγκ, θα χρειαστεί να αναφερθείτε στα μείγματα προϊόντος (κεφάλαιο 8), διανομής (κεφάλαιο 10), προβολής (κεφάλαιο 15) και τιμολόγησης (κεφάλαιο 17) ξεχωριστά.
Τέλος, οι έννοιες που σας αναφέρονται στο δεύτερο υποερώτημα απαντώνται στις υποενότητες 2.7-2.8 του ιδίου τόμου.
Η απαραίτητη θεωρία βρίσκεται στο 5ο κεφάλαιο (Perreault et al, 2022), και πιο συγκεκριμένα στις σελίδες 186-190.
Προσοχή: το συγκεκριμένο θέμα είναι αρκετά σημαντικό και για τις τελικές σας εξετάσεις.
Το δεύτερο θέμα απαιτεί κριτική ικανότητα, ενώ για το θεωρητικό υπόβαθρο χρειάζεστε την κατανόηση της έννοιας “ομάδα αναφοράς” (σελ. 179-180).
Οι έννοιες της επιλεκτικής έκθεσης και της επιλεκτικής αντίληψης επεξηγούνται στη σελίδα 169 του 5ου κεφαλαίου του βιβλίου σας, για τις οποίες θα χρειαστεί να μεταφέρετε μέσα από δικές σας εμπειρίες.
Οι τύποι ερωτήσεων αναλύονται στην υποενότητα 4.4 του τόμου Γ (Κουρεμένος, 2008).
Για τη θεωρία των δειγματοληπτικών μεθόδων, θα συνεχίσετε στην υποενότητα 5.2 του ιδίου τόμου.
Το τρίτο θέμα συνδυάζει τη θεωρία της έρευνας αγοράς με βασικά στοιχεία της Στατιστικής, τα οποία συναντήσατε στο πρώτο έτος. Αποτελεί ερώτημα κριτικής σκέψης, στο οποίο σημαντικό ρόλο θα έχει η έννοια της “κωδικοποίησης” των δεδομένων (υποενότητα 6.1)
Οι ιδιαιτερότητες του μάρκετινγκ υπηρεσιών είναι τρεις και περιγράφονται στην ενότητα 1.6 του βιβλίου σας (Γούναρης και Καραντινού, 2015).
Ο προσανατολισμός προς την εξυπηρέτηση των πελατών αναλύεται στο 4ο κεφάλαιο του βιβλίου σας (Γούναρης και Καραντινού, 2015), όπου και θα εστιάσετε κυρίως στην ενότητα 4.4
Για την επιχείρηση που θα επιλέξετε, θα αναφερθείτε στο μοντέλο SERVQUAL βασιζόμενοι στη θεωρία της ενότητας 3.3 (Γούναρης και Καραντινού, 2015).
Ακαδημαϊκό έτος 2022/23
Τα είδη των αναγκών αναλύονται στο 5ο κεφάλαιο (Perreault et al, 2022), όπου πιθανόν να χρειαστεί να εντοπίσετε για το προϊόν της επιλογής σας παραπάνω από μία κατηγορίες στις οποίες εκείνο στοχεύει.
Στο ίδιο κεφάλαιο θα εντοπίσετε και την περίπτωση της εκτεταμένης λήψης αποφάσεων, όπου και θα χρειαστεί να επιλέξετε προϊόν το οποίο να απαιτεί υψηλό βαθμό ανάμιξης από τον καταναλωτή (πχ. κάτι ακριβό).
Το δεύτερο θέμα συνδυάζει τις έννοιες “προσδοκία” και “έρευνα Μάρκετινγκ”, τις οποίες θα συναντήσετε στα κεφάλαια 5 και 7 του βιβλίου σας. Πρόκειται για την μετα-αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή, η οποία μπορεί να αξιολογηθεί μέσω των εργαλείων της πρωτογενούς έρευνας.
Στο κεφάλαιο 7 θα αντλήσετε πληροφορίες και σχετικά με τα μεγάλα δεδομένα (big data), τα οποία χαρακτηρίζονται από: α) όγκο, β) ποικιλία, γ) ταχύτητα και δ) εγκυρότητα.
Θα ξεκινήσετε από την υποενότητα 1.3 (Κουρεμένος, 2008), σχετικά με τα ερωτήματα και θα συνεχίσετε στην υποενότητα 5.2 για το (β) σκέλος. Τέλος, οι τύποι ερωτήσεων αναλύονται στην υποενότητα 4.4 του ίδιου τόμου.
Το δεύτερο θέμα συνδυάζει τη θεωρία της έρευνας αγοράς με βασικά στοιχεία της Στατιστικής, τα οποία συναντήσατε στο πρώτο έτος. Αποτελεί ερώτημα κριτικής σκέψης, στο οποίο σημαντικό ρόλο θα έχει η έννοια της “κωδικοποίησης” των δεδομένων (υποενότητα 6.1)
Το μοντέλο SERVUCTION περιγράφεται στην ενότητα 1.5 του βιβλίου σας (Γούναρης και Καραντινού, 2015) κι εσείς καλείστε να το εφαρμόσετε σε μια επιχείρηση της επιλογής σας.
Για την ίδια επιχείρηση, θα αναφερθείτε στο μοντέλο SERVQUAL, βασιζόμενοι στη θεωρία της ενότητας 3.3 (Γούναρης και Καραντινού, 2015).
Ακαδημαϊκό έτος 2021/22
Ανατρέχοντας στον Α’ τόμο του ΕΑΠ, θα συναντήσετε τα κριτήρια τμηματοποίησης στην ενότητα 5.1 και τις στρατηγικές τοποθέτησης στην 5.3.
Η iRobot συγκεκριμένα, αναμένεται να απευθυνθεί σε νέους, γονείς μωρών κι ιδιοκτήτες κατοικίδιων, τοποθετώντας το προϊόν της σε σχέση με τη χρήση του και τις διαφορές του από τον ανταγωνισμό.
Όσον αφορά τα επίπεδα του προϊόντος, το διάγραμμα 1 της σελίδας 148 αποτελεί σημαντική βοήθεια. Δεδομένου πως πρόκειται για μια τεχνολογία καινοτόμα, ο κύκλος ζωής της συγκεκριμένης σκούπας εισέρχεται από τη φάση της εισαγωγής σε εκείνη της ανάπτυξης. Ο στόχος τιμολόγησης της εταιρείας είναι εκείνος του ξαφρίσματος της αγοράς.
Η θεωρία της συμμετοχής ή αλλιώς ανάμιξης του καταναλωτή κατά την αγοραστική διαδικασία περιγράφεται στην ενότητα 2.3 του τόμου Β’. Ο πίνακας 11 (σελ. 73) είναι πολύ χρήσιμος για να κατανοήσετε τα διαφορετικά επίπεδα και την αγοραστική διαδικασία που οδηγεί το κάθε ένα. Αναφορικά με τους ρόλους που συναντάτε, αναπτύσσονται στην υποενότητα 2.1.2 κι είναι αρκετά ευδιάκριτοι για το παράδειγμα της εκφώνησης.
Οι κατηγορίες αναγκών/επιθυμιών του καταναλωτή εμφανίζονται αρχικά στην υποενότητα 4.1.3, όμως περιγράφονται καλύτερα στην 4.1.6 του τόμου Β.
Το εξωτερικό περιβάλλον ενός καταναλωτή περιγράφεται στην ενότητα 1.3 κι οι διαφορετικοί αγοραστικοί ρόλοι στην υποενότητα 2.1.2.
Στην περίπτωση της βιομηχανικής αγοράς, οι μεταβλητές τμηματοποίησης διακρίνονται σε μίκρο και μάκρο (ενότητα 3.2/τόμος Γ). Όσον αφορά το φαινόμενο της Παραγώγου Ζήτησης, θα το συναντήσετε στην υποενότητα 1.4.4 του ίδιου τόμου.
Τα διαθέσιμα επικοινωνιακά μέσα αναφέρονται στην υποενότητα 6.6.1 του τόμου Γ, όμως θα χρειαστεί να δώσετε περισσότερη αξία στη διαδικτυακή διαφήμιση. Σχετικά με τους τύπους πωλητών που απαντώνται στη βιομηχανική αγορά, μπορείτε να μελετήσετε την υποενότητα 7.1.2.4, επιλέγοντας τον κατάλληλο βάσει της προσωπικής σας κρίσης.
Στο πρώτο ερώτημα προτείνεται να επιλέξετε μια νέα αγορά κοντινή γεωγραφικά, με μικρή ένταση ανταγωνισμού και μεγάλη ομοιότητα με την ελληνική αγορά.
Όσον αφορά τις επιλογές εισόδου της εταιρείας, χρειάζεται να μελετήσετε την ενότητα 3.4 του Α’ μέρους του τόμου Δ.
Η επιχείρηση λιανικής έχει τη δυνατότητα να προβληθεί και να επικοινωνήσει με το κοινό της ψηφιακά μέσω σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα και διαφημίσεων στις πλατφόρμες της Google και του Facebook (δείτε σχετικά την ενότητα 3.2 του Β’ μέρους του τόμου Δ).
Ακαδημαϊκό έτος 2020/21
Ανατρέχοντας στον Α’ τόμο του ΕΑΠ, θα συναντήσετε τα κριτήρια τμηματοποίησης στην ενότητα 5.1 και τις στρατηγικές στόχευσης στην 5.2.
Η OneLovePet συγκεκριμένα, στηρίχθηκε σε ψυχογραφικά κριτήρια και κριτήρια συμπεριφοράς και στόχευσε στην αγορά μέσω εστιασμένου ΜΚΤ. Για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα θα χρειαστεί να στοχεύσει σε ευρύτερο μέρος της αγοράς, δηλαδή να μειώσει σημαντικά την αρχική διαφοροποίηση της.
Για την περιγραφή του μάκρο-περιβάλλοντος θα μελετήσετε την ενότητα 3.1 του τόμου Α και θα εξηγήσετε κάθε μεταβλητή ξεχωριστά.
Όσον αφορά τα επίπεδα του προϊόντος, το διάγραμμα 1 της σελίδας 148 αποτελεί σημαντική βοήθεια.
Ο κύκλος ζωής ενός προϊόντος περιγράφεται αναλυτικά στην ενότητα 6.4, ενώ προϊόντα που βρίσκονται στο στάδιο της ωριμότητας συναντάμε συχνά στον κλάδο της τεχνολογίας.
Οι εταιρείες θα προσπαθήσουν να επιμηκύνουν την ωριμότητα και να αποφύγουν την παρακμή, προσθέτοντας νέα στοιχεία, τα οποία να προσφέρουν φρεσκάδα στο προϊόν τους. Πχ. υποστήριξη δικτύου 5G σε μοντέλα κινητής τηλεφωνίας της περσινής χρονιάς.
Η θεωρία της συμμετοχής ή αλλιώς ανάμιξης του καταναλωτή κατά την αγοραστική διαδικασία περιγράφεται στην ενότητα 2.3 του τόμου Β’. Ο πίνακας 11 (σελ. 73) είναι πολύ χρήσιμος για να κατανοήσετε τα διαφορετικά επίπεδα και την αγοραστική διαδικασία που οδηγεί το κάθε ένα. Αναφορικά με τους ρόλους που συναντάτε, αναπτύσσονται στην υποενότητα 2.1.2 κι είναι αρκετά ευδιάκριτοι για το παράδειγμα της εκφώνησης.
Οι κατηγορίες αναγκών/επιθυμιών του καταναλωτή εμφανίζονται αρχικά στην υποενότητα 4.1.3, όμως περιγράφονται καλύτερα στην 4.1.6 του τόμου Β.
Οι στάσεις καταναλωτή περιγράφονται στην υποενότητα 4.2.1 κι η μέτρηση βάσει του υποδείγματος του Fishbein στην υποενότητα 4.2.4.
Στο τελευταίο σας θέμα θα χρειαστεί να μελετήσετε τις επιδράσεις στον καταναλωτή (υποενότητα 1.3.2/Τόμος Β), προκειμένου να πραγματοποιήσετε την επιλογή του γαμήλιου δώρου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των Β2Β αγορών βρίσκονται στην ενότητα 1.4 του τόμου Γ (Αυλωνίτης-Γούναρης-Παπαβασιλείου, 2008) κι έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε όποια 4 επιθυμείτε, αρκεί να τα επεξηγήσετε.
Οι επιλογές τιμολογιακής πολιτικής απαντώνται στην ενότητα 5.3 του τόμου Γ (Αυλωνίτης-Γούναρης-Παπαβασιλείου, 2008) και προτείνεται η προσέγγιση βάσει ζήτησης.
Οι τύποι βιομηχανικών πωλητών αναλύονται στην ενότητα 7.1 του τόμου Γ (Αυλωνίτης-Γούναρης-Παπαβασιλείου, 2008) και προτείνεται η προσέγγιση των Moncrief, Marshall & Lassk. Συστήνεται να επιλέξετε συνδυασμό τύπων πωλητών κι όχι κάποιον μεμονωμένο.
Στο πρώτο ερώτημα προτείνεται να επιλέξετε δύο αγορές κοντινές γεωγραφικά, με μικρή ένταση ανταγωνισμού και μεγάλη ομοιότητα με την ελληνική αγορά.
Όσον αφορά τις επιλογές εισόδου, τότε ο όμιλος θα βασιστεί κυρίως στη δικαιόχρηση και την εξαγορά ήδη υπάρχουσας επιχείρησης στον εγχώριο κλάδο.
Η επιχείρηση λιανικής έχει τη δυνατότητα να προβληθεί και να επικοινωνήσει με το κοινό της ψηφιακά μέσω επαγγελματικής ιστοσελίδας, μέσω ξεχωριστών σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα, με χρήση ενημερωτικών emails και διαφημίσεων στις πλατφόρμες της Google και του Facebook. Όλες οι παραπάνω επιλογές είναι οικονομικότερες από την κατασκευή eshop.
Ακαδημαϊκό έτος 2019/20
Οι έννοιες του εύρους και της συνοχής αποτελούν μέρος της πολιτικής μείγματος προϊόντος (ενότητα 6.5.1/τόμος Α). Όσον αφορά την εταιρεία ΙΚΕΑ, μπορείτε να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες στη σελίδα των σχεδιαστικών της προγραμμάτων εδώ.
Τα επίπεδα στα οποία μπορούμε να χωρίσουμε τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος (βασικό, πραγματικό και διευρυμένο) θα τα βρείτε αναλυτικά στην ενότητα 6.1 και το διάγραμμα που τη συνοδεύει.
Από τις ομάδες κριτηρίων τμηματοποίησης της αγοράς (ενότητα 5.1.2), εκείνες που δείχνει να βασίζεται περισσότερο η ΙΚΕΑ είναι τα δημογραφικά και τα ψυχογραφικά κριτήρια.
Η στρατηγική τοποθέτησης μιας επιχείρησης αναλύεται στην ενότητα 5.3.1, με την ΙΚΕΑ να βασίζεται στη σχέση ποιότητας-τιμής. Αξίζει να σημειωθεί πως ολοκλήρη η ενότητα 5.3 που αφορά το positioning, είναι πολύ σημαντική για τις τελικές εξετάσεις της θεματικής ενότητας.
Ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό μήνυμα αποτελεί μέσο προβολής της επιχείρησης κι οι πιθανοί στόχοι του αναδεικνύονται στην ενότητα 7.3.1. Στην περίπτωση της ΙΚΕΑ, θα παρατηρήσετε πως προσπαθεί σε κάθε πλάνο της “ιστορίας” της να υπενθυμίσει την παρουσία των προϊόντων της.
Η θεωρία της συμμετοχής ή αλλιώς ανάμιξης του καταναλωτή κατά την αγοραστική διαδικασία περιγράφεται στην ενότητα 2.3 του τόμου Β’. Ο πίνακας 11 (σελ. 73) είναι πολύ χρήσιμος για να κατανοήσετε τα διαφορετικά επίπεδα και την αγοραστική διαδικασία που οδηγεί το κάθε ένα (ερώτημα β). Συνοπτικά, ο Γιάννης αναπτύσσει περιορισμένη ανάμιξη.
Οι ομάδες αναφοράς περιλαμβάνονται στους κοινωνικούς παράγοντες που έχουν επίδραση στον καταναλωτή (ενότητα 1.3.2). Η περίπτωση του ερασιτεχνικού αθλητισμού επηρεάζεται έντονα από αθλητές-πρότυπα, συναθλητές, προπονητές κλπ.
Οι στάσεις καταναλωτή περιγράφονται στην ενότητα 4.2.1 κι οι στρατηγικές για τη διαμόρφωσή τους στην ενότητα 4.2.5. Από αυτές, η αύξηση της σημαντικότητας ενός θετικού χαρακτηριστικού των κάμερων της εταιρείας, θα μπορούσε να αναλυθεί περαιτέρω.
Ο Abraham Maslow διερεύνησε τα ανθρώπινα κίνητρα, καταλήγοντας στα συμπεράσματα που θα βρείτε στην ενότητα 4.1.5.
Η περίπτωση της εκτεταμένης λήψης αποφάσεων αναφέρεται στην ενότητα 2.3.4, ενώ πληροφορίες σχετικές με τον χειρισμό του αναλαμβανόμενου κινδύνου θα βρείτε στην ενότητα 2.4. Απαιτείται η ανάλογη προσαρμογή στο παράδειγμα που θα επιλέξετε.
Θα ξεκινήσετε επιλέγοντας χαρακτηριστικά που εντοπίζετε στη συγκεκριμένη αγορά (πχ. ανελαστική ζήτηση), ανάμεσα σε εκείνα που αναφέρει η ενότητα 1.4 του τόμου Γ.
Όσον αφορά την τμηματοποίηση (ενότητα 3.1), θα πάρετε ιδέες από την ενότητα 3.2 και θα της εφαρμόσετε στην εταιρεία της εκφώνησης δίνοντας πρακτικά παραδείγματα.
Ο αμερικανικός όμιλος αποτελεί Πελάτη Στρατηγικής Σημασίας για την προμηθεύτρια και η συνεργασία μαζί του μπορεί να προσφέρει και στις δύο επιχειρήσεις οφέλη που εξηγούνται στην υποενότητα 12.5.4.
Οι μύλοι άλεσης αποτελούν βιομηχανικό προϊόν για την παραγωγό καφέ κι η διαδικασία αντικατάστασής τους θα ακολουθεί το μοντέλο που περιγράφει η υποενότητα 2.1.1.
Όσον αφορά τους τύπους πωλητών, είστε ελεύθεροι να επιλέξετε ανάμεσα στις κατηγορίες που προτείνουν οι ταξινομήσεις του κεφαλαίου 7, τις οποίες μπορείτε να δείτε συγκριτικά στη σελίδα 264 του τόμου Γ.
Για το πρώτο ερώτημα, θα αξιοποιήσετε τη θεωρία της ενότητας 3.3 του μέρους Α του τόμου Δ. Μπορείτε να επιλέξετε μια χώρα του νότου, στηριζόμενοι στην ομοιότητα με την εγχώρια αγορά ή μια χώρα του βορρά που να εμφανίζει επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Επόμενο βήμα αποτελεί η μελέτη της επόμενης ενότητας, προκειμένου να επιλέξετε τη μέθοδο εισόδου, με την έμμεση εξαγωγή να αποτελεί την πιο συντηρητική της επιλογή.
Τέλος, θα ανατρέξετε στην ενότητα 4.1, ώστε να περιγράψετε το ρόλο του προϊόντος στο διεθνές ΜΚΤ και να επιλέξετε την κατάλληλη στρατηγική στηριζόμενοι στα συμπεράσματα της σελίδας 97.
Για το δεύτερο ερώτημα θα μεταβείτε στο Β μέρος του ιδίου τόμου και θα μελετήσετε την ενότητα 3.2 (έως και την υποενότητα 3.2.7), με σκοπό να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερες παράλληλες τεχνικές αξιοποίησης του διαδικτυακού ΜΚΤ.
Ακαδημαϊκό έτος 2018/19
Για το 1ο θέμα της εργασίας θα συμβουλευτείτε την ενότητα 3.1 του βιβλίου σας (Τόμος Α’) και θα επιλέξετε 3 περιπτώσεις επιχειρήσεων που προσπάθησαν να συμβαδίσουν με τις αλλαγές στα δεδομένα του μακροοικονομικού τους περιβάλλοντος. Θα αναφερθείτε στις μεταβλητές που προσφέρει η ανάλυση PEST, όπως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού, την κατάσταση της οικονομία της χώρας, το σύστημα αξιών που διαμορφώνεται, το νομικό και πολιτικό περιβάλλον, το φυσικό περιβάλλον κι οι τεχνολογικές εξελίξεις.
Εάν επιθυμείτε μεγαλύτερο εύρος επιλογών για να αντλήσετε τα παραδείγματά σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα από πολυεθνικές επιχειρήσεις. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως ο ελληνικός χώρος δεν προσφέρει τέτοια παραδείγματα, για όσους είστε λιγότερο εξοικειωμένοι με την αγγλική γλώσσα.
Τα επίπεδα ενός προϊόντος αναφέρονται στην ενότητα 6.1 του τόμου Α’, με το διάγραμμα 1 της σελίδας 148 να σας προσφέρει και μια οπτική απεικόνιση.
Η στρατηγική τοποθέτησης για το προϊόν που θα επιλέξετε, θα γίνει με τη βοήθεια της ενότητας 5.3.1 του ίδιου τόμου. Αξίζει να σημειωθεί πως ολοκλήρη η ενότητα 5.3 που αφορά το positioning, είναι πολύ σημαντική για τις τελικές εξετάσεις της θεματικής ενότητας.
Για να αναφέρετε τα κριτήρια τμηματοποίησης της αγοράς που χρησιμοποιεί η Rolex, θα ανατρέξετε στην ενότητα 5.1.2 του τόμου Α, όπου εξηγούνται αναλυτικά όλες οι κατηγορίες κριτηρίων και προσφέρονται παραδείγματα. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δώσετε στα δημογραφικά κριτήρια του εισοδήματος και της κοινωνικής τάξης και το ψυχογραφικό κριτήριο του τρόπου ζωής.
Για τη στρατηγική στόχευσης θα μελετήσετε την ενότητα 5.2 του τόμου και προτείνουμε να αναφέρετε τη στρατηγική εστιασμένου marketing, με το επικεντρωμένο (niche) marketing να αποτελεί ουσιαστικά υποκατηγορία του.
Πληροφορίες για την εταιρεία θα βρείτε μέσω διαδικτύου, στην ιστοσελίδα της και σε οικονομικά άρθρα που την αναλύουν.
Η θεωρία της συμμετοχής ή αλλιώς ανάμιξης του καταναλωτή κατά την αγοραστική διαδικασία περιγράφεται στην ενότητα 2.3 του τόμου Β’. Ο πίνακας 11 (σελ. 73) είναι πολύ χρήσιμος για να κατανοήσετε τα διαφορετικά επίπεδα και την αγοραστική διαδικασία που οδηγεί το κάθε ένα (ερώτημα β). Συνοπτικά, ο Κώστας αναπτύσσει υψηλή ανάμιξη κι η Μαρία χαμηλή.
Όσον αφορά την κατάλληλη επικοινωνιακή στρατηγική, ο Κώστας χρειάζεται αρκετές πληροφορίες τις οποίες θα αναζητήσει σε έντυπα και διαδίκτυο, ενώ η Μαρία θα επηρεαστεί από διαφημίσεις σε τηλεόραση και ραδιόφωνο.
Θα κάνετε μια εισαγωγή στη μετα-αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή της ενότητας 2.2.2 και θα εστιάσετε στην πρόκληση γνωστικής διαφωνίας όταν ο καταναλωτής δεν εκπληρώνει τις προσδοκίες του από την αγορά που πραγματοποίησε (σελίδα 66). Για την απάντηση του (α) ερωτήματος, μπορείτε να βασιστείτε στη θεωρία της σελίδας 67.
Ο αντιλαμβανόμενος κίνδυνος περιγράφεται στο αμέσως προηγούμενο στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας, την απόφαση αγοράς (σελίδα 62-63).
Για να απαντήσετε σε αυτό το θέμα, θα αντλήσετε πληροφορίες από την ενότητα της μάθησης (3.2), κάνοντας μια σύντομη περιγραφή στη συμπεριφορική μάθηση (σελίδα 113-4) και τους τύπους της (σελίδα 115-7).
Παραδείγματα λιετουργίας της κλασσικής σύνδεσης θα βρείτε στο τέλος της σελίδας 116 και τις πιο συνήθεις τακτικές στη σελίδα 117. Τα παραπάνω μπορείτε να τα προσαρμόσετε σε όποιο παράδειγμα διαφήμισης επιλέξετε εσείς.
Τα οφέλη της επιχείρησης αναφέρονται κυρίως στην ενότητα 2.6.2 του τόμου Γ της Θ.Ε. και πιο συνοπτικά στην 1.4.12.
Όσον αφορά τα κριτήρια τμηματοποίησης για την ελληνική αγορά, αυτά χαρακτηρίζονται ως μεταβλητές στην ενότητα 3.2 και διαχώριζονται σε μίικρο και μακρο. Οι επιλογές σας θα καθοριστούν από τα δεδομένα που σας δίνει η εκφώνηση για την εταιρεία ΧΨΖ.
Η στόχευση αποτελεί το επόμενο από την τμηματοποίηση βήμα κι αναλύεται στην ενότητα 3.3 του τόμου Γ, με το παράλληλο κείμενο της σελίδας 111 να σας υποδεικνύει μια επιπλέον βιβλιογραφία. Σας προτείνουμε εδώ, να κάνετε μια σύνδεση με το πρώτο μέρος του πρώτου θέματος.
Ο εντοπισμός πελατών στρατηγικής σημασίας περιγράφεται αναλυτικά στην τελευταία ενότητα του βιβλίου, την 12.7.
Για να απαντήσετε στο πρώτο ερώτημα αυτού του θέματος, θα ανατρέξετε στην ενότητα 2.4, η οποία εξηγεί ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησης που χρησιμοποιούν τα μέλη των Κέντρων Αγοραστικών Αποφάσεων, μεταξύ των οποίων κι οι εκθέσεις κι οι προσωπικές πωλήσεις. Πέραν της αδιαμφισβήτης σημασίας των εκθέσεων, παρατηρείστε πως αποτελούν κι εκείνες μορφή προσωπικών εμπορικών πωλήσεων σύμφωνα με την Άσκηση Αυτοαξιολόγησης 12 της 2ης ενότητας.
Η αξία της διαφήμισης στο ΜΚΤ των βιομηχανικών αγορών αναφέρεται στην ενότητα 6.5, ενώ στην αμέσως επόμενη συναντάτε τα διαθέσιμα επικοινωνιακά μέσα, ανάμεσα στα οποία καλείστε να επιλέξετε κατά τον σχεδιασμό της ολοκληρωμένης στρατηγικής επικοινωνίας (ενότητα 6.7).
Για το πρώτο ερώτημα, θα βρείτε αρκετά ενδιαφέροντα άρθρα στον ιστότοπο krasiagr.com, σε συνδυασμό με την ενότητα 3.2 του τόμου Δ.
Οι πιο δημοφιλείς επιλογές στρατηγικής εισόδου βρίσκονται στην ενότητα 3.4, ενώ οι παράγοντες επιρροής στην αμέσως επόμενη (3.5). Ενδεικτικά αναφέρουμε την άμεση εξαγωγή, τη μεταφορά τεχνογνωσίας στους τοπικούς παραγωγούς και τη στρατηγική συμμαχία, επιλογές που θα καθοριστούν από τον ανταγωνισμό και το μάκρο περιβάλλον της τοπικής αγοράς.
Μια καλή στρατηγική προϊόντος (υποενότητα 4.1.2) της οινοποιίας θα μπορούσε να θεωρηθεί η διαφοροποίηση του βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τόπου παραγωγής του.
Όσον αφορά τη ζητούμενη τιμολογιακή πολιτική (υποενότητα 5.2.2), προτείνουμε να ακολουθήσει το κτένισμα της αγοράς, η οποία θα επηρεαστεί κυρίως από τον παράγοντα (ενότητα 5.3) της ζήτησης και των συνθηκών της τοπικής αγοράς.
Η εταιρεία διαθέτει μια ποικιλία από επιλογές διαδικτυακής προβολής, όπως μπορείτε να βρείτε στην ενότητα 3.2 του Β’ μέρους του τόμου Δ της Θ.Ε. Επιπλέον, μπορείτε να αναφέρετε τη διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης και κοινωνικά δίκτυα, τα οποία έχουν τεράστια επισκεψιμότητα στις μέρες μας.